zuby múdrostiOdstránenie zubov múdrosti zamedzí predovšetkým opakovaným infekciám okolitého tkaniva týchto zubov ( PERIKORONITÍDA ), ktoré spôsobujú nepríjemné bolesti, opuchy, sťažené otváranie úst, zubný kaz, vážne ochorenie ďasien, vznik cýst, nedostatočné prerezanie sa pri nedostatku miesta.

Čo pre Vás môže spraviť Váš zubný lekár?

Zuby múdrosti môžu byť odstránené u nás v zubnej ambulancii pod lokálnym znecitlivením zubným chirurgom. V komplikovanejších prípadoch budete odoslaní na konzultáciu do nemocnice ku maxilofaciálnemu chirurgovi, kde môže byť extrakcia vykonaná aj pod sedáciou alebo celkovou anestéziou ( na požiadanie).

Dostanete termín na prekonzultovanie daného stavu a potom ďalší termín na ich extrakciu, pravdepodobne jeden zub v jednom sedení.

Čo môžete očakávať po extrakcii zubov múdrosti?

• Lôžko, ktoré zostane po extrakcii zuba múdrosti môže mierne krvácať ešte ďalších pár hodín. Malé čiastočky kosti môžu vyčnievať na okraji rany. Tie sa buď sami vylúčia alebo sa vstrebú vo vnútri lôžka počas fázy hojenia. Tieto príznaky sa vo väčšine prípadov sami upravia v priebehu jedného týždňa.
  • Môžete spozorovať vytvorenie modriny z vonkajšej alebo vnútornej strany líca, stuhnutosť svalov v okolí a sťažené otváranie úst. Tieto príznaky vo väčšine prípadov vymiznú takisto v priebehu jedného alebo dvoch týždňov
  • .Bolestivosti a nepríjemného pocitu sa môžete zbaviť požitím obyčajných liekov proti bolesti ako sú napríklad paracetamol ale ibuprofen voľne dostupné v lekárni alebo supermarkete.

Komplikácie

• Príležitostne sa lôžko po extrakcii zubou múdrosti môže infikovať a zapáliť. To spôsobuje bolestivosť, stuhnutosť a opuch okolitých mäkkých tkanív po dlhšiu dobu ako pri jednoduchej extrakcii.
  • Niektorý pacienti si budú sťažovať na mravčenie alebo až na pocit znecitlivenia v spodnej pere príslušnej strany alebo polovičky jazyka. Toto je spôsobené nervovým zásobením pery, ktoré sa nachádza hneď v oblasti pod zubom múdrosti. Toto zásobenie môže byť v komplikovanejších prípadoch trvale narušené. Niektoré prípady poškodenia boli spozorované po použití určitých anestetík, ktoré sa v našej ambulancii pre tieto účely bezprostredne nepoužívajú !!!
  • Po procedúre môžete spozorovať vytvorenie modriny v okolí z vonkajšej ako aj vnútornej strany tváre.

.V prípade, že sa niektoré z týchto komplikácii vyskytnú, neodkladne kontaktujte svojho zubného lekára.